Uzun İçerikler Yazmak ve Diğer İçeriklere Atıfta Bulunmak
Uzun diye tabir edilen içerikler genel olarak 300 kelimeden fazla olan içeriklerdir. Bu içerikler hem Google tarafından ön sırada çıkmaya meyillidirler hem de reklam verenler tarafından daha iyi bir fırsat olurlar. Ancak uzun içerik yazmak için konuyla alakasız şeylerden bahsedip içeriğin kalitesini de düşürmemek gerekmektedir.
Uzun içeriklerin site içerisindeki gezinmeyi arttırmada etkisi büyüktür. Bir içerik ne kadar uzun olursa o kadar fazla kavramdan bahsedilir. Böylece sitedeki diğer içeriklere daha fazla link verilir. Örnek olarak yemek tarifleri hakkında yazan bir blog, anlattığı tarif içinde sitesindeki diğer tariflere de atıfta bulunabilir. Bu atıflara tıklayınca ziyaretçi sitedeki başka bir tarife yönlendirilir. O yönlendirilen tarifte de bu metot uygulanırsa hem hemen çıkma oranı düşer, hem de ziyaretçiler sitede daha fazla vakit geçirmiş olur.
Benzer Yazılar Eklentileri Kurmak
Bir konuda okuma yapan ziyaretçilerin dikkatini sitedeki içerikler için de çekmek önemlidir. Bunun için içeriğin altına genelde benzer yazıları bir resim içinde gösteren eklentiler kurulmaktadır. Bu kutularda yer alan içerikler konuyla alakalı olduğu için ziyaretçi konuda daha fazla bilgi sahibi olmak için içeriğe tıklayabilmekte, böylece sitedeki dönüşümler bir o kadar hızlanmaktadır. Ayrıca bu eklentilerle okuyucu sitenin diline daha da hakim olmakta ve ileride siteyi ziyaret etme şansı artmaktadır.
Ziyaretçilerin Sitede Rahat Gezinmesini Sağlamak
Bir ziyaretçiyi site içinde tutan en önemli etmenlerden biri onun o sitede ne kadar rahat hissettiğidir. Bu sitenin resminden yazı diline kadar birçok şeyi içinde barındırmaktadır. Örneğin sitenin içerikleriyle alakasız bir tema seçimi, her yerden fırlayıp ziyaretçilerin dikkatini dağıtan reklamlar gibi şeyler o ziyaretçinin siteden çıkmasına ve daha fazla vakit geçirmemesine neden olabilmektedir.

Yorum Gönder